De Watergroep voerde voor de tweede keer een uitgebreid tevredenheidsonderzoek uit bij 1.500 drinkwaterklanten. Gemiddeld scoren we een 7,2 op 10 bij onze klanten. Onze klanten zijn vooral tevreden over de kwaliteit van het water en zien De Watergroep als een betrouwbaar bedrijf.
Katleen De Leu, Senior Market Intelligence Analist: “We zien voor 2020 dus een lichte daling ten opzichte van 2019, maar we krijgen nog steeds een goede score. Op het vlak van waterkwaliteit zijn klanten het minst tevreden over het kalkgehalte. Gelukkig scoren we voor helderheid, druk, veilig, smaak en gezond beter!”
De Leu: “Onze onderscheiding zijn we in 2020 even kwijt. Daar zijn verschillende verklaringen voor te vinden: de omschakeling van een regionale naar een procesgestuurde organisatie liep niet altijd even vlot en door coronabeperkingen lagen sommige (distributie)werken ook langer dan gepland stil.”
We vroegen onze klanten om de kostprijs in te schatten van 10 liter drinkwater. Bijna iedereen schat die prijs veel hoger in dan de werkelijke kostprijs (0,043 euro). De meeste klanten schatten de kostprijs van drinkwater tot wel 10 keer hoger in. Dat verklaart meteen waarom veel mensen drinkwater als ‘duur’ ervaren.
We peilden in 2020 ook naar hoe bewust Vlamingen omgaan met water.