Een bevraging onder onze gemeentelijke vennoten toont aan dat ze tevreden zijn over de drinkwaterkwaliteit en de algemene dienstverlening van De Watergroep. Communicatie en de opvolging van werken zijn nog werkpunten.
“In de zomer van 2020 organiseerden we een bevraging bij onze vennoten rond de dienstverlening en communicatie over onze drinkwateractiviteiten. We wilden weten hoe onze vennoten de samenwerking met De Watergroep ervaren. Dat is belangrijk, want we beschouwen hen als belangrijke partners,” vertelt Market Intelligence Analist Ann Bijnens. “De resultaten van de bevraging koppelden we ook terug naar de vennoten, samen met een actieplan. Zo tonen we dat we aan de slag willen met hun feedback. De bedoeling is om de bevraging tweejaarlijks te herhalen zodat we onze vooruitgang kunnen opvolgen.”
De Watergroep scoort goed op vlak van de kwaliteit van het drinkwater en de algemene dienstverlening. Op het vlak van communicatie, met name bij werken, signaleren de vennoten nog een aantal werkpunten. Bijnens geeft een voorbeeld: “De Watergroep heeft 10 distributiezones. Per zone hebben we een zonemanager, die vormt het eerste aanspreekpunt voor de gemeentebesturen uit die zone. Uit de enquête bleek dat niet al onze vennoten wisten wie hun zonemanager is, aan ons om dat in de toekomst duidelijker te maken.