De Watergroep zet Virtual Reality-technologie in om een unieke beleving voor bezoekers te creëren. Leerlingen van het Don Bosco-college in Kortrijk kregen in 2020 de primeur en verkenden het bezoekerscentrum in Kluizen met een VR-bril.
Roy Meesschaert, projectleider Marketingprojecten: “Sinds kort zetten we in op Virtual Reality (VR) tijdens onze rondleidingen in het waterproductiecentrum in Kluizen. Deze technologie biedt de mogelijkheid om bezoekers binnen te laten kijken in locaties waar dat anders niet kan of mag. Deze unieke ervaring creëert een beleving die nog beter blijft hangen en die ons bovendien profileert als een innovatief bedrijf dat mee is met de tijd.”
Enkele leerlingen van het Don Bosco College in Kortrijk konden zo’n virtueel bezoek in 2020 uittesten. Zij kregen de opdracht om een bezoekerscentrum te ontwerpen, maar mochten door de coronamaatregelen het waterproductiecentrum niet bezoeken. Met VR-brillen konden we hen toch een alternatief bedrijfsbezoek aanbieden.