In 2020 kreeg www.dewatergroep.be maar liefst 7 nieuwe digitale formulieren bij. Karlien Premereur is teammanager Communicatie en legt uit wat de voordelen daarvan zijn:
Op www.dewatergroep.be vind je naast een aantal digitale formulieren zoals voor de aanvraag van een nieuwe aftakking ook een digitaal contactformulier. “Op onze facturen en andere communicatie vermelden we sinds 2020 niet langer ons e-mailadres en telefoonnummer, maar wel het contactformulier. Ons e-mailadres en telefoonnummer blijven bestaan, maar via het contactformulier kunnen we klanten sneller verder helpen. Het formulier werd in 2020 alleen al meer dan 70.000 keer gebruikt, dat zijn evenveel mails die we vermijden!”
“Vroeger werkten we nog (te) vaak met PDF-bestanden: onze klanten moesten die printen, invullen, inscannen en terugsturen. Sinds 2019 maakten we een grote inhaalbeweging: heel wat formulieren werden gedigitaliseerd. Dat biedt meer gebruiksgemak voor de klanten. Vroeger kon een aanvraag meerdere maanden aanslepen. In de nieuwe digitale versie gebeuren zowel de aanvraag, de aanvraag voor de uitvoering als de goedkeuring van de offerte volledig digitaal. Het is voor onze klanten duidelijker en sneller geworden. En ook voor ons is het eenvoudiger: we krijgen alle data op een gestructureerde manier binnen,” zegt Premereur.