#ikdrinkkraanwater

drinKraantjeswater gaat op in Kraanwater

Met de campagne #ikdrinkkraanwater van Kraanwater willen we jong en oud overtuigen om water van de kraan te drinken. Het is gezond, goedkoop en het meest milieuvriendelijke drankje dat er bestaat.

‘Kraanwater’ is een initiatief van AquaFlanders, de federatie van Vlaamse waterbedrijven en rioolbeheerders. In januari 2020 brachten we er onze eigen campagne, drinKraantjeswater, in onder. Tom Waes en Herman Verbruggen waren de boegbeelden van deze Vlaanderenbrede campagne.

introductie foto drinKraantjeswater gaat op in Kraanwater

Kraanwater op school

Met een scholencharter zet De Watergroep scholen er al jaren toe aan om binnen de schoolmuren kraanwater te schenken. De opgedane ervaring deelden onze medewerkers met de andere Vlaamse waterbedrijven. Dat resulteerde in 2020 in ‘Kraanwater op school’: een scholencharter over alle drinkwaterbedrijven heen. Deelnemende scholen engageren zich om gedurende 3 jaar kraanwater te promoten en leerlingen en ouders te sensibiliseren over duurzaam watergebruik. Daarvoor kunnen ze uiteraard rekenen op ondersteuning van De Watergroep.

Kraanwatergemeenten

Met de overgang naar ‘Kraanwater’ werd ook het kraanwatercharter voor gemeenten in een nieuw kleedje gestoken. AquaFlanders lanceerde het nieuwe charter tijdens de ‘Week van de duurzame gemeente’ in september 2020. Met het charter engageren steden en gemeenten zich onder meer om in te zetten op duurzaam waterbeheer, inwoners te sensibiliseren over de waarde van water, en zelf het goede voorbeeld te geven.

Meer info vind je via www.kraanwater.be